Medifeel

στρώματα ύπνου ορθοπεδικά και ανατομικά

Οι ειδικοί στον ύπνο συνηθίζουν να συνιστούν το περιοδικό γύρισμα του στρώματος ύπνου ως μια μέθοδο για τη διατήρηση της ποιότητας και της διάρκειας της ζωής του. Ωστόσο, δεν υπάρχει κανόνας που να ισχύει για όλους τους τύπους στρωμάτων, καθώς οι ανάγκες και οι προτιμήσεις κάθε ατόμου μπορεί να διαφέρουν. Παρόλα αυτά, υπάρχουν κάποιες γενικές οδηγίες που μπορούν να βοηθήσουν στην αποφυγή της φθοράς και της δημιουργίας “βουλιάγματος” του στρώματος.

Γιατί να γυρίζουμε το στρώμα;

Αρχικά είναι σημαντικό να τονίσουμε πως μια ελαφριά καμπυλότητα στο στρώμα είναι φυσιολογική. Το στρώμα έπειτα από χρήση αποκτά την μορφή του σώματός μας.

Ας δούμε λοιπόν ποιοι είναι οι λόγοι για τους οποίους συνίσταται να γυρίζουμε το στρώμα μας:

  1. Έναρξη Βουλιάγματος: Κατά τη διάρκεια του πρώτου μήνα, το στρώμα γίνεται ισόπεδο. Αυτό βοηθά στην αποφυγή της δημιουργίας σημείων πίεσης και της φθοράς των περιοχών όπου το σώμα έρχεται σε επαφή με την επιφάνεια του στρώματος.
  2. Ομοιόμορφη Φθορά: Η τακτική περιστροφή επιτρέπει την ομοιόμορφη φθορά του υλικού του στρώματος. Αυτό μπορεί να βελτιώσει τη διάρκεια ζωής του.
  3. Αποφυγή Σημείων Πίεσης: Οι άνθρωποι συχνά κοιμούνται σε καθορισμένες θέσεις. Η περιοδική περιστροφή βοηθάει στην αποφυγή της συγκέντρωσης βάρους σε συγκεκριμένα σημεία, που μπορεί να οδηγήσει σε ανεπιθύμητη πίεση και αναπνευστικά προβλήματα.

Πότε να γυρίζουμε το στρώμα;

Η συχνότητα περιστροφής του στρώματος εξαρτάται από τον τύπο του στρώματος και τις προτιμήσεις του καθενός. Ωστόσο, μια καλή κατευθυντήρια γραμμή είναι να γυρίζετε το στρώμα σας περίπου κάθε 3-6 μήνες. Μπορείτε επίσης να επιλέξετε να το κάνετε πιο συχνά αν παρατηρήσετε οποιαδήποτε ένδειξη φθοράς ή αν έχετε συγκεκριμένες ανάγκες.

Πώς να γυρίσετε το στρώμα;

Η διαδικασία περιστροφής του στρώματος είναι απλή:

  1. Αφαιρέστε τα κλινοσκεπάσματα: Πριν ξεκινήσετε, βεβαιωθείτε ότι έχετε αφαιρέσει τα κλινοσκεπάσματα ή οποιοδήποτε άλλο αξεσουάρ.
  2. Καθαρίστε την επιφάνεια: Εάν είναι δυνατόν, καθαρίστε την επιφάνεια του στρώματος προτού το γυρίσετε. Επίσης εάν έχετε την δυνατότητα, καθαρίστε και την επιφάνεια του κρεβατιού, πάνω στην οποία στηρίζεται τον στρώμα.
  3. Περιστροφή: Περιστρέψτε το στρώμα σας κατά 180 μοίρες. Αυτό σημαίνει ότι το κεφάλι του στρώματος θα γίνει τα πόδια και αντίστροφα.
  4. Επανατοποθέτηση: Εάν το στρώμα σας έχει μία πλευρά για τη χειμερινή περίοδο και μία για την καλοκαιρινή, μπορείτε επίσης να αλλάξετε την πλευρά του.

Το να γυρίζετε το στρώμα σας τακτικά μπορεί να συμβάλλει στη διατήρηση της ποιότητας ύπνου και της αντοχής του υλικού του. Πάντα όμως είναι καλό να ελέγχετε τις οδηγίες του κατασκευαστή για τις συγκεκριμένες συστάσεις για το στρώμα σας.

Μετάβαση στο περιεχόμενο